Produkcja suplementów, jak zacząć?

Blog Odsłony: 1819

Szukasz pomysłu na własny, bezpieczny biznes, który przyniesie pewne zyski bez inwestycji w kosztowne maszyny i grono doświadczonych specjalistów? Rozwiązaniem jest własna marka i kontraktowa produkcja suplementów diety. Czy wiesz, że rynek ten z roku na rok coraz szybciej rośnie, a prognozowana sprzedaż w 2020, zgodnie z raportem PMR, wyniesie prawie 6 mld zł? Nie da się ukryć, że świadomość społeczeństwa na temat niezbędnych składników odżywczych takich jak minerały czy witaminy odgrywa tutaj kluczową rolę. A rosnąca świadomość na temat zdrowia i odpowiednia dostępność środków uzupełniających codzienną dietę to klucz do sukcesu tego segmentu rynku.

Czym jest kontraktowa produkcja suplementów diety?

Inaczej mówiąc jest to produkcja suplementów pod marką własną bez konieczności inwestowania we własne zaplecze technologiczne takie jak zakup drogich maszyn czy hali przemysłowej. Taka działalność opiera się na zaangażowaniu zewnętrznej firmy farmaceutycznej, wytwarzającej suplementy diety. Produkcja kontraktowa, realizowana przez grono specjalistów zapewni kompleksowe usługi takie jak:

Początkiem kontraktowego wytwarzania wyrobów farmaceutycznych jest założenie własnej działalności gospodarczej, czyli marki. Należy pamiętać, aby firmę zarejestrować także w stacji sanitarno-epidemiologicznej, która skontroluje zakład i wyda pozytywną decyzję w sprawie rozpoczęcia działalności marki. Dopiero od tego momentu można rozpocząć wdrażanie kolejnych kroków związanych z prowadzeniem wyrobu na rynek.

Nawiązanie kontraktu z firmą zewnętrzną ułatwi opracowanie receptury specyfiku oraz jego formy: kapsułek, tabletek, proszku, zawiesiny, syropu i wielu innych. W oparciu o wybrany typ wyrobu firma realizująca zlecenie dobiera także rodzaj opakowania (blistry, butelki lub kartoniki) i wykona ich etykiety.

Kolejnym bardzo ważnym krokiem jest notyfikacja i rejestracja powstałego wyrobu za pomocą oficjalnego formularza GIS. Po dokonaniu wszystkich tych formalności specyfik jest gotowy do wypuszczenia na rynek, a firma - do rozpoczęcia kampanii promocyjnych marki.